fredag, juli 11

DAGENS VENN (uten kontaktannonse!)

Dagens venn er trolig en skuffelse for single jenter, særlig hvis disse venter på en potensiell ektemann. Denne personen er nemlig hverken singel eller potensiell ektemann. Hun er faktisk ingen mann i det hele tatt, men en særs kvinnelig jente. Personen jeg snakker om vet mye om det å være jente, hun vet i hvert fall mer enn meg. Hun har nemlig levd lenger... Dagens venn er:





Marie Denice Tonstad
Marie Denice er en jente jeg ble kjent med på videregående. Denne jenta gjorde i begynnelsen ikke så mye ut av seg, så det tok litt tid før vi ble skikkelig kjent, men når vi først ble kjent med hverandre, var det vanskelig å skille oss. Marie har en egen evne til å se folk, til å sette seg inn i andre sine situasjoner og til å se det positive i det som for andre kan virke negativt. Hun har også store mengder selvironi, noe som kommer godt med. I tillegg har hun noe svært få av mine venner har - hun har en blindestokk! Nei, hun er ikke blind, stokken trengs kun når det blir litt mørkt ute og den som går ved siden av henne prøver å sende henne ut på glattisen (jepp, det var meg - vi falt begge to, jeg slo meg mest, men det var morsomt!).
Vår alles kjære Marie har en egen evne til å virkelig si sannheten. Alt hun sier kommer direkte fra leveren, usminket og usensurert. Dette fører både til mange morsomme og mange interessante situasjoner. Jeg for min del er glad for at hun sier ifra om det hun mener, selv om jeg kanskje kan være en av de få. Grunnen til det er vel egentlig bare fordi jeg har kjent Marie lenge nok til å vite at hun ikke sier noe for å være frekk, men fordi hun sier sannheten. Digg, spør du meg.
Nå har det seg sånn at jeg og Marie plutselig har skilt litt veger, noe som fører til at vi ikke treffes så ofte lenger. I dag var vi imidlertid sammen en tur på stranden og badet og hadde det moro. Jeg digger deg, Marie. Din ærlighet, din spontanitet, din latter, ditt smil og ditt humør. Hvem kan være trist i ditt nærvær? Kom på besøk til meg anytime i løpet av året! Du er superrå!

Ingen kommentarer: