fredag, juni 20

DAGENS VENN

Før jeg sier noe som helst om dagens venn vil jeg advare om at bloggen min dessverre kommer til å bli noe stillestående de neste to vekene. Grunnen er ganske enkelt den at jeg trolig ikke har store tilgangen til hverken PC eller internett. Får jeg imidlertid tilgang til dette er det ikke å se bort i fra at det kanskje dukker opp ett og annet innlegg. Den første uka nå drar jeg på turné med Mission On Road (MOR) langs vestlandet. Turnéruta vår ser omtrent slik ut:

22. juni: Tønsberg, brygga kl. 14.00

23. juni: Skien, torvet kl. 14.00

23. juni: Porsgrunn kl. 20.00 (usikker)

24. juni: Grimstad, brygga kl. 14.00

25. juni: Mandal, torvet kl. 14.00

25. juni: Stavanger, torvet kl. 15.00

25. juni: Bryne, Sentrum kl. 20.00 (usikker)

26. juni: Haugesund, torvet kl. 14.00

28. juni: Åsane kl. 13.00 (usikker)

28. juni: Bergen, festplassen kl. 19.00


Med andre ord; har du lite og gjøre og befinner deg i området en av disse gangene, så er du hjertelig velkommen! Konserten er selvfølgelig gratis.


Nå tilbake til dagens venn. Personen som er spesielt utvalgt i dag er en jeg har bodd vegg i vegg med det siste året. Dette er en person med mye humor, mye glede og mye omsorg. Dagens venn er:


Thomas Stornes
Thomas er en kjernekar, dette er virkelig en fyr som er verdt å kjenne! Han er god å ha til alle tider, med mindre du er stuptrett og Thomas er overtrøtt. Da ønsker du aller mest at han hadde klart å roe seg ned litt. Ellers er Thomas den rette til det meste. Trenger du noen å snakke med, så er Thomas der, og liker du ikke å spise alene, så stiller Thomas opp. Thomas har et fantastisk humør som alltid smitter. Han bryr seg om de rundt seg, og forsikrer seg om at du vet det også.
Det siste året har Thomas vært miljøarbeider for meg og en hel drøss med andre ungdommer på Ansgarskolen. Denne jobben har Thomas passt helt ypperlig til. Han har ikke problemer med å bli kjent med andre, han bryr seg om hver enkelt og har alltid tid. Thomas er hypersosial av seg, men han roet seg litt ned da han ble sammen med Elén. Nå når jeg er kommet hjem skal jeg gjerne innrømme at jeg savner Thomas. Jeg savner når han kom og bankte på døren bare for å si hei. Jeg savner bankingen i veggen når han hadde lagt seg, og visste at jeg hadde gjort det samme. Jeg savner alle de rare, men koselige telefonsamtalene både om søvn, saft og melk. Jeg savner Thomas.
Så Thomas, tusen takk for et fantastisk år, og takk for den enorme tilliten du har vist meg, både med tanke på MOR og alt annet gjennom året. Hvis du noen gang skulle få lyst på godteri til neste år, så vet du hvor jeg er. Og selvfølgelig, har du lyst å stikke innom, så blir jeg superglad! Du er en super duper fyr, Thomas!

1 kommentar:

Anonym sa...

åh.. jeg får tårer i øynene av dette. Thomas, jeg savner deg jeg ooog.. fytti, du er så bra du!