torsdag, juni 8

VENNER

Venner er som blomster - de er fargerike.
Venner er som musikk - de roer nervene mine.
Venner er som stjernene - de får meg til å løfte blikket.
Venner er som en tegneblokk - når jeg gjør noe dumt, får jeg begynne med blanke ark igjen.
Venner er som dans - jeg får lov til å føle meg fri.
Venner er som sang - de gjør meg glad.
Venner er som et piano - de fjerner bekymringer og aggresjon.
Venner er som en mor - jeg kan komme når som helst, for hva som helst.
Venner er som Guds ord - de gir meg håp.
Venner er som en familie - jeg kan komme som jeg er.

Venner krever ingenting, de bare er der, og tar imot meg når jeg trenger dem.
Forhåpentligvis føler de det samme.
Jeg ville bare si hvor mye mine venner faktisk betyr for meg.

Takk, for at dere er de dere er, jeg er så utrolig glad i dere, at ord ikke strekker til!

Stor klem til alle venner, fra Silje=)

9 kommentarer:

Silje og Dan sa...

kansje nogen litt meir originale samenligninga, men kansje ikkje liga bra fordæ.. men forhåbentlevis så tog folkå poenge..?

Anonym sa...

virke ikje som dæ forriga kom.. :P men kan allre sei for lide gonge kor gla æg æ i dæg så ;)
men ja som sagt; kjempe gla i dæg ao vennen!! hadde ikje klart mæg uden dæg :D

Spes innen dæ område der du vett ;D tihi :p

friends 4 ever!!!!
Maaaaaaassseee <3
stoor klem <3

Silje og Dan sa...

så sjønne du æ=) gudd æg ao kan vær godt for noge;)

glae i dæg ao=)

håbe kje adle he så store problem mæ å få opp siå elle få kommentert på na.. =(

stooooooooooore klem=)
I see you, when YOU get HERE... =)

Anonym sa...

Kjempebra innlegg!! Veldig bra beskrivelse av venner som jeg absolutt kan og vil skrive under på!

Du er god til å formulere deg! Spennende å følge med på bloggen din.

Silje og Dan sa...

wow, vett kje kæ æg ska sei, æg tenkte dæ sko vær et innlegg der æg fekk sagt kor møje æg sedde pris på andre, men så får æg jo meir ijenn enn æg jer sjøl! takk, adle samen!

Alette: tusen takk! æg bare sad mæ så møje takknemlighed at dæ bare måtte ud på en elle aen måde, så æg måtte bare prøva å formulera mæg. jillt at du likte dæ, æg bare prøvte å sei kæ æg føle=)

Nina: takk! du betyr utrule møje for mæg ao, æg æ bare glae at dæ æ jensidigt=) kjempeglae i dæg! =)

Anonym sa...

hei honney
det va ett sjønt dikt. e heilt enige. gode venne e bra å ha. det vett eg for du har stilt opp for meg når eg ikje har det så greit. å eg håbe eg kan jør det sama for for deg.

venner i gode og onde dager. det e gudd

gla i deg:-)

Silje og Dan sa...

så sjønne du æ=)
gratla mæ pianoeksamenen forresten, dæ va fortjent! =)

Anonym sa...

Om eg ikkje e ein av de heldige nærmaste vennane dine, så va det flott skreve. Du tar eksemplarisk vare på vennane dine ;) Hadde alle vært så deg hadde me sloppe krig og hungersnød i verden...mnja...

Silje og Dan sa...

hehe=) takk for de. e jaffal lov aa haaba at de ikkje hadde vore verken krig elle hungersnöd, men de vett me jo faktisk egentle ikkje. den tanken trur eg eg ska la ver aa tenka ud..