fredag, juni 30

Bonn, og forste dagen i Neustadt

heisann alle sammen. naa er jeg kommet til Neustadt, der jeg skal bo hos en familie i to uker. jeg har det kjempefint, og har forelopig ikke mistet noen ting (i motsetning til en annen som mistet kofferten i dag!). de siste dagene har vi gjort noe hele tiden. vi har reist med baat paa Rhinen, gaatt opp paa toppen av Drachenfelsen (dragefjellet), og mye annet. paa onsdag var vi i Köln. der var vi inni Kölnerdommen (en kjempesvaer kirke!), og vi gikk helt til topps, 509 trapper, for aa se paa utsikten. det var kjempekjekt, men vi hadde litt vondt i beina neste dag. i Köln saa vi ogsaa en kjempesöt hund, som het Püppi. Den har jeg bilde av, men jeg kan dessverre ikke vise det, siden dette ikke er min pc, saa jeg kan ikke legge inn bildene.

Paa onsdag kveld traff vi de andre prisvinnergruppene paa en eng. der fikk vi forberede det vi skulle gjöre paa Internationaler Abend. Jeg slapp aa prate tysk, saa lenge jeg sang et par sanger. Vi koste oss skikkelig paa engen, det var herlig aa faa snakke norsk igjen. egentlig har vi pratet en del norsk, men da forstaar ingen av de andre noe, saa vi har pratet mest tysk.

i gaar var vi paa Rhinen som sagt, og etter fjellturen spiste vi paa gresk restaurant. vi fikk ogsaa en halvtime til aa shoppe o.l. det var kjempekoselig. jeg koser meg virkelig! selv om det er veldig vanskelig aa prate tysk nesten hele tiden. naar vi kom tilbake til hotellet, var det om aa gjöre aa skifte klaer fortest mulig, for saa aa dra til salen der vi skulle ha Internationaler Abend. denne "festen" varte i over 3 timer! med innslag av sang, dans og foredrag fra over 30 land (jeg husker ikke hvor mange land som ble presentert, men hvem husker vel saa mange land?). etter festen hadde lederne forberedt en overraskelse, der de fremförte et eventyr. dette var kjempemorsomt! naar vi egentlig skulle gaa, ble det satt paa salsamusikk, og alle tok helt av. det var saa morsomt!

vi dro til hotellet etter en lang, men kjempemorsom kveld, og der arrangerte vi en liten "gathering" paa det ene hotellrommet. jeg maa si, grekere er kjempegode massörer! jeg sovnet tre ganger mens jeg ble massert! flaut, men kjempedeilig! vi pratet kjempemye, og koste oss virkelig. der satt vi til rundt 02.00, saa gikk alle til rommene sine. det endte opp med enda en gathering paa vaart rom, saa jeg fikk ikke sove för i 3-4 tiden. derfor var jeg kjempetrett i dag, og sovnet ganske kjapt paa toget, som forövrig tok tre timer.

vi snakkes, jeg skal pröve aa oppdatere, men jeg vet ikke naar, siden jeg ikke akkurat kan okkupere dataen deres hele tiden. föl dere frie til aa sende mail eller kommentere, det er kjempekoselig! vi prates!

6 kommentarer:

Anonym sa...

det hørres ut så du har det strående kjekt, spesielt siden du har har fått synget, blitt massert og shoppet, det e min type ferie. hehe. gede eg te å lesa meir.
eg savne deg veldig. glad i deg og kos deg vidare.

Silje og Dan sa...

hehe=) joda, eg har det kjempekjekt. eg suns de va litt vanskeligt i familien me ei gong, si de bare e to stykker, mor og dotter liksom. men di e kjempejille, bare litt rolige av seg. men naa har eg snakkt litt me Dasha (d skrives ikkje saann, men eg huske aldri koss de skrives..), men hu e kjempekoselige, ei fra ukraina allsaa.. aa me ska verme hu aa vertssustar hennas i dag, saa daa ska de nok gaa bra. eg savne heima en del, men de e bere i dag.. varmen her nere e heilt vanvittige! men konge fordeom, ska kje klaga.

Anonym sa...

Silje!!!!
Om du e med ei så hette Dasha!!! Om du kan spør om hu he vore i Norge på sånn kor-ting????? Pliiiis

Gla i deg vennen, kosa deg vidare

Klem frå loddå di!=)

Silje og Dan sa...

ja, eg e me ei saa hette Dasha, hu skrive egentle Davya, aa hette egentle "Darhija", men me kalle na bare Dasha.. =) hu e kjempekoselige, brunt haar, brune auge osv. kjenne du na jedna elle? hu e fraa Ukraina..

Anonym sa...

Mye muligt eg kjenne na... Når koret frå Ukraina va hos oss og hadde konsert vettu, va me vertsfamilie, der hu eina så budde hos oss hette Davya (Dasha=P) Gidde du spør?? Litt kult viss d e hu=P

Glae i deg vennen, kjekt å lesa bloggen din nå, du får kosa deg masse, og så snakkes me=)

Klem frå loddå di;)

Silje og Dan sa...

de e kje hu.. =) hu her e 16, aa he allre vaare i norge, bare saa du vett de;) kosa deg viare.. naa e eg paa en saannen ungdomsting, ganske kult! =)