mandag, mars 13

Ùndrende barn

Ofte har jeg undres:
hvorfor er jeg til?
Og jeg undres også:
gjør jeg det Gud vil?

Ønsker å fortjene,
ikke bare få.
Jeg er ikke alene,
vi er mange nå.

I vårt lille samfunn
har vi samme rett.
Vil gjerne være like,
men ønsker å bli sett.

alle er så stresset,
men får lite gjort.
vi føler samme presset
- tida går så fort!

effektivisering
skal jo være bra.
det er visst en sånn fin ting,
for tida vil vi ha.

alltid tid til venner,
alltid tid til mat.
Men det som ofte hender,
er lite tid til prat.

alltid så tilgjengelig
- vi har jo fått mobil.
alltid like omgjengelig
men er det helt vår stil?

skal vi aldri sitte ned,
aldri ta livet med ro?
må vi alltid være med,
alltid være minst to?

hjernen trenger også fred
litt tid med bare seg.
da setter jeg meg også ned
- hjernen min, og meg.

vi tenker alle sammen
på så mye og så mangt.
å ha den samme rammen,
det er for mye forlangt!

å komme til et fang,
der man kan få sitte stille.
å komme gang på gang,
det var det Han faktisk ville.

så hvorfor ikke ta imot?
hvorfor ikke gå?
hvorfor snu om på vår fot,
når man trøst kan få?

jeg vil gjerne være den
som får sitte der.
bare være meg, med en
som der alltid er.

8 kommentarer:

Linda sa...

D va et kjekt dikt! Kem så he skreve d?

therese sa...

heisann sweetie:)
kom plutselig bare til aa tenke paa deg, og at det var lenge si jeg har sett deg og bloggen din, sa matte bare stikke innom en tur:)
koss gar d med deg??eg bor i las vegas na, dts...utroli fantastisk kult!!!
keep on shining:)
love therese

Silje og Dan sa...

heisann=) he æg fått nye læsarar?=)
kosele.. va litt spontandikting frå mi sia.. kjeda mæg litt, å ville helst sleppa å jær lekse, så deffor skreiv æg et dikt.. jillt du likte dæ=)

therese:
utrule jillt å høyra ifrå dæg! æg savne dæg så vilt!! varte jillt nå du kjæme heim ijenn=)
ellars går dæ gått mæ mæg, ålle mæ skule å arbei å fritidsaktiviteta.. du då? æ gått du he dæ jillt i Las Vegas.. glede mæg te å høyra koss dæ va.. stikke innom siå di litt av å te..
snakkes=)
glae i dæg vennen=)

Linda sa...

Eg he lest på bloggen din lenge eg =) Elle du he bare skreve 5 innlegg siden eg begynte å fylla me då.. Mn..
Wow! Har du skreve d skjøl!! D va jo sykt bra! Godt at unnasluntring fra lekse kan føra t et så bra dikt. Når eg ikkje gidde å jørr lekse går eg inn på msn og lese på blogger... Internett e ikkje allti så sunt for mg, hehe =)

Silje og Dan sa...

takk te dåkke begge, meste flaot dette..
Linda: sjikkele kosele at du læse bloggen min! sorri at an ikkje æ meir oppdaterte..

Nina: du æ nå utrule dyktige sjøl då.. glae i dæg ao=)

Linda sa...

Hehe, kanskje d e bra at du ikkje oppdateran så ofta.. for når eg ikkje he någe å lesa, e eg nødt å jørr lekse.. Hehe, neida, d va bare tøys =)

Erik sa...

Tenkte bare eg måtte innom å sei hei :)

Veldigt bra dikt foresten, du har talent...

Silje og Dan sa...

hehe=) kosele mæ besøg frå dæg ao=)
å takk for jille kommentar=)
konsert på luni i kvell for adle så vil kåma forresten..
kl. 18.30
lundehaugen vgs (Ganddal)
gratis=)

bare mød opp, æg ska synga;)