mandag, november 10

Kaker og andre morosaker

Målet mitt for helgen som nettopp er passert var egentlig å bli på skolen og gjøre minst mulig. Behovet for å ta meg inn igjen og få litt mer overskudd gjorde at jeg bestemte meg for ikke å ta ut på noe, men bare henge med et par stykker på internatet. Slik ble det til en viss grad, men aktivitetsnivået ble høyrere enn først antatt. Da tenker jeg ikke på alle de episodene med One Tree Hill som ble fordøyd, men all maten som ble laget (og spist opp for den saks skyld).

Helgen begynte vel egentlig med at jeg våknet tidlig med et stort ønske om å bake. Jeg begynte med å lage en marengskake, fortsatte med rundstykker for så å avslutte med risboller. Neste dag laget jeg lasagne og iskrem, samt pyntet marengskaken. Så inviterte jeg noen stykker på lasagne og kake. Dette er tidenes mest vellykkede middag (tror jeg). Ikke det at man kan gjøre så mye feil når man lager lasagne liksom, men likevel. Det beste med dagen var vel rekordfarten kaka ble fordøyd på - 10 minutter så var hele marengskaka med blåbærkrem borte! Spør du meg, så er tiden det tok før kaka forsvant, det beste beviset på at kaka var god.

Rart nok så har jeg mye mer energi nå, etter all bakingen enn jeg hadde før. Gang på gang slår det meg at jeg alltid henter energi fra de stedene der andre tappes for energi. Sist gang satt jeg i resepsjonen på Ansgar og limte sammen konvolutter i noen timer - snakk om kjip jobb egentlig, men det gav meg energi! Denne gangen var det baking og det å stelle i stand for andre som ble min styrke. Så utrolig praktisk det er, å kunne glede andre, samtidig som du styrker deg selv! Jeg digger måten Gud har skapt meg på! Gud er virkelig god!

1 kommentar:

Kjøde sa...

For en innsikt, å digge måten Gud har skapt deg på. Flere mennesker burde sett seg selv som deg Silje!

Syntes forresten du burde oppdatert bloggen din hver dag :), gir oss som er et lite stykke unna en anledning til å følge med på livet ditt.