mandag, november 6

Dama, æg?

"I'm not a girl, not yet a woman."

Ok, æg innrømme dæ, når æg he sove lide, betyr dæ ao at æg he tenkt meir.. å denne gongå he æg fundert øve en betegnelse så he kome opp litt for mange gonga i dæ sista.

Æ æg ei dama? Kan æg kallast dæ?

Æg for min del kjenne æg slide mæ å godta at folk kalle mæg dama. Kunda på statoil kalle mæg dæ, venna kan kåma te å kalla mæg dæ osv. Keffor? Æ kje dama sånn vilt vaksen snobbitte person? Æg føle mæg kje akkorat som en av dei. Dette æ kje noge vondt meint mod dei så kalle mæg dama, for dei meine dæ bare godt, dæ æ bare dæ at æg he tenkt en del på dæ. Frå mitt synspunkt jær denne betegnelsen at tankane i håve mitt går bananas. Dæ bare funke kje å kalla mæg dama. Kall mæg hellar jenta elle freak, men ikkje dama!



Elle æ dæ bare æg så he totalt feil syn på kæ orde "dama" egentle betyr? Kanskje æg bare må bjunna å godta at æg ikkje æ liden å søde lengar, men at æg dessverre varte eldre æg ao, å at æg snart må bjunna å varta vaksen på litt andre måda ao... Æg så helst bare ville våre den litla jentå æg ei gong va. Då va jo alt så enkelt. Men men, dæ æ jo egentle spørs kæ tebagemelling æg får...!

5 kommentarer:

miss_solvor sa...

Du æ ei jenta silje. Dame æ dei så æ i 30 årsalderen å oppøve :)
Dæ leve jaffal æg på :)
viss dæ va nogen goe trøst då :)

Ha enn fine kveld!
håbe me snakkes snart lenge si!

Anonym sa...

ja..altså..me hadde ao denne diskusjonen her oppe for ikje så lenge si.. trur me ko mfram te at me ikje æ dame.. :P me æ ikje dæ! vaksne jenta ;p hehe jenta hørres lide ud ao lixom.. hmm... :S me seie litt eldre jente elle noge sånn ;) elle unge dame, elle noge sånn ;)

snakkez! komme heim om 2 vege :D:D må snakkaz då!!!!!
Superduper gla i dæg!!
klemz <3

Silje og Dan sa...

æ me enige elle=)

Anonym sa...

(Bær over med at jeg skriver bokmål:P)

Jeg er jente. Det er kjønnet mitt. Det kommer jeg til å være resten av livet. Men jeg blir ogsaå litt stolt når noen kaller meg dame. For jeg hører "modenhet" i det ordet. Og det vil jeg gjerne være en del av. Jeg vil derfor i denne diskusjonen kalle meg dame.

Men når jeg tenker meg om: I daglig tale ville jeg ikke omtalt hverken meg selv eller jevnaldrede jenter som damer. Over 30 der, ja... Hihi, jeg har heldigvis ikke så lenge igjen;) Men ikke fortell det til kusina di, Silje.

Silje og Dan sa...

hehe=) hmmm.. æg vett ikkje om æg klare å halla tett, men ska nå prøva.. ;) trur jedna hu læse dæ sjøl hær.. =) men takk for kommentaren, fatte litt kæ du meine, men he kje heilt vorte enige mæ mæg sjøl om æg vil vær moden ennå.. men æg he jo nogen år ijenn æg ao, så.. =)