torsdag, april 27

nå er det vår, tralalala...

Ja! nå er endelig våren kommet, og jeg kjenner hvordan humøret stiger i takt med varmen. ingenting kan ødelegge denne flotte årstiden. hør bare hvordan fuglene kvitrer, og hvordan barna roper og ler. er det ikke fantastisk? kjenn den deilige luften, og se hvordan morgendugget ligger i gresset om morgenen. jeg simpelthen elsker det. nå trenger vi ikke lenger pakke oss inn i svære jakker og skjerf, eller gjemme oss under paraplyen (okey, så regner det litt enda). jeg blir i utrolig godt humør av våren!

det er rart å se på hvordan alt våkner til liv. om vinteren er alt dette dekket i hvitt, men når våren kommer, da springer blomstene ut, knoppene på trærne spretter, og trekkfuglene kommer. med dem sies også fugleinfluensa å komme, men denne bekymringen tar vi når den kommer, hvis den kommer. selv kjenner jeg at alt det yrende livet finner en vei inn til meg også. det er nesten som om jeg våkner fra dvalen selv. ut til det yrende livet, for å oppleve at solen skinner på meg, og verden smiler.

av alle vårtegn, må jeg si at jeg har en favoritt. når første halvvarme dag kommer etter vinteren, da begynner jeg å vente. jeg venter på noe gult. dette gule pleier komme til gaten gaten der jeg bor, og når den gjør det, da kan ingen fjerne smilet mitt. dette er nemlig våren for meg. jeg løper ut så fort det er fint vær, og storkoser meg. løper, går, snurrer og er med venner. dette er virkelig vår.

noen som vet hva det mystiske gule er?

føl deg fri til å tippe, jeg håper, og tror at de første vil tippe feil... =)

29 kommentarer:

Anonym sa...

kjære silje vennen. eg e heilt enige eg elske våren veldig mye. det eein spesiell ti på åre som har ein spessiel plass i hjerta mitt

dette e tiå for kjørlighet eller flørting for osse så e single. det konge.

eg ville sagt at det va de nye brannbilane så va det gula men siden det ikje brenne så mye ude på lye så må eg regna me at det e solå.....=)

Silje og Dan sa...

hihi=) hehe, konge vennen=)
nei, dæ æ nok ikkje brannbilane.. men dæ æ kje solå helle=)

Anonym sa...

Det høres veldig ut som en blomst... løvetann? engsolei?

Men på en annen side, så tippet du de første ville tippe feil, og da kan det ikke være noe så opplagt...

Da må jeg også tippe noe ikke-opplagt hvis jeg får lov... hmmm gult...i gatene... rånebilen til naboen? skolekorpset i gul uniform? eller kanskje rett og slett en lokal tradisjon med dryssing av revet gulost i gatene når det er vår?

Silje og Dan sa...

hehe.. =) tru det eller ei, men du er faktisk nærmare enn du trur! =)

Anonym sa...

Hei Silje=)
Eg tippe en del ting..hehe, sikkart kje rett, men kan jo alltids prøva=)
hoppetau (æ vel kj akkuratt gult, men kanskje dokke he dæ;), strikk, sprettball, freesbee, tennisball?

Anonym sa...

heia silje =) må jo bare tippa eg au..hm kæ æ gult?! påskelilje jedna? hehe eller jedna hestahov?

Silje og Dan sa...

hehe=) mange bra tipp, men ingen rette ennå=) utrule møje gult de kjæme på..=) æg kan je et hint.. æg kan kje styra kæ ti dæ kjæme, men dæ he som regel allti kåme før 17. mai, huske faktisk ikkje ei einaste gong dæ he kåme itte.. =)dæ æ ganske stort egentle.. =) å dæ bjunne på s, jaffal på mi dialekt=)

Anonym sa...

solsikke???

Silje og Dan sa...

hehe=) dessverre=) men bra tippt, sjøl om dæ egentle æ ganske langt i frå=) dæ æ faktisk noge menneskeskapt, men dæ æ et sikkart vårtegn.. =)

is sa...

Nå blei æg veldigt nysgjerrige. He tenkt å tenkt, men mine små grå he kje kåme på noge bra forslag!! SÅ, kæ æ dette gula så bjynne på s?
-ingrid-

Anonym sa...

Æ d di gule stribene på veiane så nå vise itte at di he sopt vekk alt sanden? bjunne jaffal på s... forresten så tippe æg du ikkje klare å stoppa å smila då au, for då kan du gå på rolleskøyte ;)

Silje og Dan sa...

du æ så nimme at du ane dæ kje! ligavel så æ du på en måde et stykke ifrå.. =)

prøv å tipp ei gong te..=)

Anonym sa...

skateboards? sykkelturister? eller andre sykler? sabeltanntigerens siste strofe?

dette er spennende... håper noen greier det før du sier noe. Mye gøyere da!

Anonym sa...

Sopebil Silje, sobebilen! Den æ gule!! ikkje sant..!? :D

Anonym sa...

raggi helle mæ deg i den..an æ gule å an kjæme før 17 mai å an æ menneskelagt an begynne på s..så tippe du he rett der raggi

Anonym sa...

sopebil? er det det samme som søppelbil? I så fall: kommer ikke den hele året?

Silje og Dan sa...

sobebilen æ den så kjæme å sobe sanden vekk frå gadene så æg kan gå på rolleskøyte!! =) mæ andre ord; rett svar æ sobebil=)

den va hær i slutten av april, å he gleda mæg kjempemøje=)

takk for adle forslagå, va konge å sjå så mange så fullde mæ=) nå må æg vel meste sedda i gang en nye, elle jaffal skriva en nye blogg..=)

Linda sa...

Hehe, så sjef! Hadde aldri jetta sobebilen! Lag ein te gåda, d va kult!! Hihi =)

Anonym sa...

ke e d som lege vatn kvar mai og desember og lage masse fæle lyda?

Nå kan du tygga nå.. ;)

Erik sa...

Snart sommer=)

Silje og Dan sa...

kæ så læge kvær mai å desember, å så lage masse fæle lyda?!? æg ane kje!! høyres ud så badekarå elle vannmagasinå elle noge=)

utrule gudd vær då!=)

Anonym sa...

hehe.. du kan få et hint:
Det som d e snakk om gjere også veldig godt reint te tie.
Der eg bur nå he me fleire sånne..

Anonym sa...

Det finnes åg store behollare me mange sånne inni..

Anonym sa...

russ? i russebil?

Anonym sa...

I desember? Det hadde ikke vi fått lov til..

Silje og Dan sa...

dusjen?

Linda sa...

Ka e d for någe då?

Silje og Dan sa...

studenta, jønå eksamensstress å press=)

Linda sa...

Hahaha!! så bra! stemme d