torsdag, april 13

jeg slenger meg på bølgen..

i det siste har jeg surfet litt rundt på forskjellige blogger for å se litt på hvilke tema som faktisk går igjen. det slo meg at de fleste skriver om dette med gutter og jenter, hva det andre kjønnet forventer, eller hva de ser på og slikt. selv om jeg ofte går mot strømmen med vilje (jeg heter tross alt silje;), har jeg denne gangen tenk å gjøre som andre bloggere. temaet for bloggen denne gangen vil altså bli gutter og jenter.

hvorfor er vi så opptatt av dette? er vi redd at de rundt oss ikke skal like oss, eller vil vi bare være likest mulig andre? jeg tror ikke det er det at vi vil være som "alle andre", ei heller ikke bare det at vi er redd andre ikke skal like oss. mye av dette handler om aksept, tror jeg. vi vil så gjerne være venner med alle, ingen av oss ønsker å være alene. når vi er med venner, føler vi oss elsket, at noen bryr seg om oss, at de viser at de aksepterer og respekterer oss for de vi er.

jeg føler det hvertfall ofte slik. hvis jeg er med noen der jeg føler at jeg må konsentrere meg for å være slik de vil jeg skal være, så har jeg det ikke gøy. det handler om å finne sine sanne venner. de rundt oss som vil ha oss akkurat slik vi er, med våre positive og negative sider, med styrker og mangler. hvis vi finner disse, da er vi virkelig heldige, og da blir vi trolig også lykkeligere. da gleder vi oss til neste gang vi treffer dem igjen, for de er så snille med oss, og de bryr seg, ikke på en falsk måte, men med ekte kjærlighet.

egentlig betyr det ikke noe om disse sanne vennene våre er gutter eller jenter, så lenge de vil ha oss som vi er. hvorfor streber vi da fortsatt etter at noen av det motsatte kjønn skal oppdage oss? dette ligger innebygd i oss. vi er skapt som mann og kvinne, til å dele våre liv med noen vi elsker. innerst inne vet vi alle dette, enten vi vil det eller ikke. dette er grunnen til at vi søker og håper på å finne "den ene" som er skapt for nettopp meg, eller deg. hvis vi da en dag treffer denne ene, uten å kanskje vite om det, er det da viktig at vi ikke spolerer denne sjansen. dette ligger nok i bakhodet på alle og enhver når vi treffer nye personer, eller for den saks skyld gamle bekjente.

så kommer det store spørsmålet, og dagens utfordring:
hva søker vi etter?
eller, hva søker DU etter?
hvordan ser drømmekvinnen/-mannen din ut?
har du noen bestemte kriterier?

si det, da vel, kanskje finnes det en blogg- leser der ute som er den perfekte for deg? ta en sjans, grip dagen (carpe diem!) og se hva som skjer, for å sitere TV2.

ha en hyggelig påske alle sammen, og ikke glem hva påsken egentlig handler om!
(nei, den handler ikke om påskeharen og egg fylt med godteri;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

E det sant dette du skive? Nå blei eg verkeligt leie meg. Eg som allti' har trudd det. Finns ikkje påskeharen? Kem e det då som legge egg med noge godt i te meg kver påske( legge forresten harane egg? Eg trudde at det va hønene....)
Nei å nei ka ska eg nå tru.....

Linda sa...

Sykt bra skreve Silje!

Eg gidde ikkje skriva om ka eg søge itte å sånn, for d he eg jo allerede skreve om på min blogg =) Har forresten skreve om daten og de hemmelige vennene mine =)

Eg va kjerketjener idag (og ska ver imårå). Å då hørte eg jo på prekenen. Å d e eg ganske gla for. For eg fekk mer Jesus i tankane, istedet for påskesnob liksom. Påsken e jo egentli nesten viktigare enn julå. D e allti mye fokus på julå, når han blei født. Men ka me når han dødde då? Dødde for oss! D glemme folk flest.. D e synd.

Ålreit =)