tirsdag, oktober 28

Poet?

Det hender jeg får kommentarer som "du burde vært dikter" eller "hvorfor skriver ikke du mer dikt". Inne i meg tror jeg det alltid har vært en liten skapdikter som ønsker å komme ut, men jeg gidder liksom ikke alltid gjøre så mye med det. Frykten for å mislykkes er liksom større en gleden av å dikte. Likevel klarer jeg ikke la være å skrive på rim, og det hender ofte jeg spontandikter tullesanger om jeg er i humør til det. Når jeg nå satt her og tenkte på gårsdagens blogg, begynte jeg (igjen) å gruble. Hva kjennetegner egentlig en dikter? Hva skal til for å bli poet? Jeg har mine tanker om dette temaet, men hva er dine?

7 kommentarer:

Line sa...

Skal du være poet må du nok i ale fall tørre å publisere diktene dine :) Og man må ha god fantasi, godt ordforråd, og litt flaks tror jeg. Men hva vet vel egentlig jeg, jeg har jo ikke poetiske evner... ;)

Kjøde sa...

Jeg ville heller vært potet enn poet

Silje og Dan sa...

hehe. jeg venta på den kommentaren, kalle, og jammen så kom den fra akkurat den jeg trodde:p

Eyvind sa...

si hva som skjer.

Trine Linn sa...

Hei silje-mor nå får du et dikt
Fordi du av meg er veldig godt likt
Jeg liker også å dikte på rim
Om alt i fra godteri til en septim :P

Hva som skal til for å bli en dikter
Er å kunne skrive om alt fra bagatell til konflikter
Være flink til å sette ord på følelser
Og skrive om mange rare hendelser

Nå skal det sies, jeg skal ALDRI bli dikter!!!
Det er ikke akkurat mot det jeg sikter…
Enn så lenge holder det å rime
Men nå er det så dårlig at jeg holder på å besvime…

Silje og Dan sa...

fantastisk, trine:) den riminga vår kommer godt med til sangen vi har lovt å skrive... ;)

Trine Linn sa...

Heheh.. Smart tenkt, Silje ;)
Jeg gleder meg.. hehe