onsdag, april 9

Du vet du er handikappet når..

...noen åpner døra for deg.
...du får gratis middag uten å gjøre noen ting.
...noen gjør leksene for deg.
...noen bærer veska/tingene dine.
...du får klem av noen som vanligvis ikke ville gitt deg en klem ut av intet.
...forbipasserende gir deg oppmerksomhet.
...alle spør hva som har skjedd og kommer med omsorgsfulle kommentarer.
...du får flere enn to "jeg-synes-synd-på-deg"- kommentarer per dag.
...noen frivillig bærer deg opp trapper eller fra stua til rommet ditt.
...noen tilbyr seg å hjelpe deg på toalettet!
...du får gratis kjeks.
...noen sier de beundrer ditt pågangsmot til tross for det som har skjedd.
...du går på krykker.
...noen legger opptil flere puter under benet ditt.
...noen henter stol(-er) til deg.
...noen peker på deg og ler.

Og så videre. Har du noen forslag? Jeg tenkte nesten jeg måtte få meg en slik liste, siden jeg først går på krykker. Vil du høre historien? Ring meg da vel! Snakkes!

2 kommentarer:

Anonym sa...

- bussjåføren venter med å kjøre til du har satt deg
- du får rare blikk: "Er du sikker på du skal være med på denne ekskursjonen?"
- det å ta en dusj føles som et helt dagsverk
- ( jeg for min del) ikke lengre klarer å overbevise folk om at trampoline IKKE er farlig.

Anonym sa...

- du blir rød bare folk ser på deg
- du ikke lenger kan gå i samme tempo som de andre
- alle kommenetere hele tiden at en må vente på deg viss en skal noe

tro meg, jeg vet alt med dette!! :p