fredag, mars 16

Jeg tikker tikker tikker tikker deg..

Så va dæ min tur te å varta tikka.. gange tri!

reglane æ:
den så varte tikka må skriva 6 merkelige ting om sæg sjøl. han/ hu må forklara reglane for spæla, for så å tikka seks nye. desse skrive han/ hu navne på i bloggen, for så å legga ijenn kommentar sjå dei så varte tikkte om at dei he an. der ska dæ ao vær henvisning te egen blogg for å forklara kæ di ska jær..

så nå får æg for å ikkje ha blogga på lenge..

dei rare tingå om mæg æ:

- æg seie eskImo, mæ trykk på i-en i plassen for på o-en så di fleste andre jære.
- æg lige å hoppa i sølepytta, sjøl om æg æ 18 (snart 19) år.
- når æg va liden hadde æg kje heilt fatta kæ så va forskjellen på flokk å jeng, å derfor sa æg: "Sjå, der æ dæ en jeng mæ fogla!"
- æg digge ei tyske gruppa så hette die prinzen å så he massevis av spesi teksta.
- æg synge ofta i søvne, å ofta forandre æg teksten, sånn at f.eks. koko varte kvakk kvakk osv.
- æg he jee frå lye te nærbø å heim ijenn bare på jillt (å varhaog- vigrest).

si æg vart tikkte tri gonga, så må æg vel skriva 18 rare ting om mæg sjøl? men dæ vett æg jammen kje om æg greie..

- når æg va liden lekte mæg å bestekameraten min frisør, å æg kom heim mæ kort hår.
- æg prøvte ud mange forskjellige yrke når æg va mindre. bl.a. brannmann, då me lekte mæ vannslangen om vintaren.
- malar he æg ao prøvt, då brokte me sorpa å malte heila huse te bestekameraten min.
- når æg æ leie elle sinte så spæle æg masse trist på piano, alt itte kæ tona å akkorda så dette inn i håve mitt.
- æg varte hyper av sjokolade (elle tanken på sjokolade?)
- æg kjupte en signaloransje bikini i sommar, bare fordæ at fargen va så kule.

åsså di seks siste..

- viss æg æ litt fodle i garp, så sedde æg ofta opp dæ mest ekstrema smile æg kan, noge så ofta føre te latter. dette jær æg automatisk, dæ æ rett å slett en uvane...
- æg kan sjegla mæ bare et aoa.
- æg skrive så likt sånn æg snakke at mange seie di høyre for sæg mæg når di læse dæ æg skrive.
- te nå he æg fått best karaktera på dei prøvane der æg he jee itte en time, mod dei gongane æg he såde i to elle meir.
- æg digge å snakka tysk å æg digge tysk kultur.
- æg klare allre sidda heilt i ro lengar enn 5- 10 minutt (viss æg klare dæ så lenge)...

dei æg tikke æ:
- Kalle å Katrine
- Nina
- Leif Magne
- Svein Erik
- Alette
- Twinpin - Elisabeth

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei hønemor!!!! Så mange morsomme ting du fant på om deg selv! Men så er du jo passe kreativ og galen. Jeg tar imot oppfordringen din.:) Det var så dumt vi ikke fikk møtt hverandre i Stavanger. Men kanskje skal du en tur til Oslo snart??? Hope so. God bless:)

Anonym sa...

Ja, ja sorpemor. Der fyker ein gjeng med fuglar - og snart fyg du og.

Anonym sa...

HeiHei!

Hoppe i sølepytter er KONGE!
(Da jeg var lita, dro jeg på meg fullt regnutstyr og svømte i den store som vi hadde i gårdsplassen!)
Digge d enda!