torsdag, juli 13

Siste dag i Neustadt

Heisann alle sammen. naa sitter jeg paa skolen, og har et fag som heter avis. vi lager faktisk en egen avis, noe som gir meg litt mer tid paa nettet. i dag er siste dagen her i Neustadt, vi reiser til Berlin med tog i morgen klokka 8.00. tidlig, men greitt. jeg beklager min daarlige oppdatering av bloggen, det skyldes enkelt og greitt at jeg ikke har saa mye tid. derfor ender jeg opp med en spontanoppdatering paa skolen.

den siste tiden har värt fylt av mye göy. vi har värt i frankrike, i Speyer og saa videre. det er en helt utrolig varme her nede, noe som förer til hetetokter for noen og enhver. morsomst var trolig naar vi var i Strassburg (Frankrike), paa turen paa Rhinen. der var det 40°C i skyggen, og vi satt i solen og prövde aa fölge med paa hva som skjedde. jeg, som de fleste andre, sovnet der i sola. naar vi vaaknet igjen, og skulle til EU- parlamentet, var det derfor mange som fikk seg en god latter. alle var nemlig sökkvaate av svette, saa det saa ut som om alle hadde pissa paa seg. hahaha. dessverre har jeg ikke bilder av dette.

denne helgen var kjempemorsom. paa fredagen var vi paa vinfest, noe som tok helt av. ikke plent med drikking, men med synging og dansing og saa videre. moren der jeg bor, reiste paa en liten ferietur i dag, noe som gjorde at vi hadde hele leiligheten for oss selv. derfor endte vi opp med at hele gjengen, som var paa vinfesten, sov over. dette fordi vi bor saa langt fra hverandre, og fordi vi kom saa sent til leiligheten. en annen faktor, var at vi alle sammen skulle i Holiday Parken paa lördagen, og vi bodde närmest.

Holiday Parken var kjempekjekk! Jeg var i Free Fall Tower, Ge Force, Donnerfluss og saa videre. Free Fall Tower er noe av det kuleste jeg noen gang har värt med paa! Det var fritt fall 100 meter ned! fölelsen jeg fikk i magen var ubeskrivelig, jeg tror jeg glemte aa puste i löpet av fallet. Ge Force var like bra. Der pustet jeg (heldigvis), men berg- og dalbanen var likevel kongekul! den maa bare oppleves!

Söndagen bestod av familiegrilling, jeg velger aa ta den saa kort, siden jeg begynner aa faa litt daarlig tid. mandag skjedde ingenting spesielt, bare skole (tror jeg). I gaar hadde vi avslutningsfest, der jeg sang to sanger. dödsflaut, men det gikk greitt. i dag reiser vi og bader i Schwimmbad igjen, jeg gleder meg masse. Särlig siden det er saa varmt her, og bassengene er kalde. saa avslutter jeg med et lite dikt jeg skrev naa i timen. (vi skulle egentlig skrive paa tysk, men den gang ei.)


Naa skriver jeg et lite dikt,
Noe som ikke er meg likt.
Jeg skriver til og med paa rim,
Uten aa bruke lim.

Det funker faktisk nesten naa,
viss bare noe rimer paa
de ordene jeg skriver ned
paa dette lille sted.

Naa vet jeg faktisk hva jeg vil,
men trenger helst et tema til.
For jeg vil gjerne dikte jeg,
et dikt om meg og deg.

Men hvilket tema skal jeg ta,
Party, skole eller hva?
Jeg trenger naa litt hjelp fra deg,
Vär snill aa svare meg!

Jeg faar dessverre ingen svar,
Selv om dere kanskje har
Skrevet noe til meg naa,
Som jeg ikke kan faa.

Naa har jeg diktet littegrann,
Om ting som ikke noen kan
Noen gang forstaa seg paa,
Alt det jeg skriver naa.

Naa sier jeg adjö, farvell,
Og önsker deg alt mulig hell.
Jeg maa nok fölge med litt mer
I timen, saa:”me ser”!

5 kommentarer:

Silje og Dan sa...

cecilie (som er her i tyskland..) föyde til (via web msn):

Men jeg har ingen ideer jeg,
saa derfor er det bare deg.
jeg pröver og jeg pröver saa,
men alt gaar bare helt i staa.

Takker, Cecilie!

Anonym sa...

det diktet har jeg lest før...hvertfall 1 vers... Orginalt...JAAA

Silje og Dan sa...

huh? hihi.. maa sei me hadde de löye, men eg fatta kje heilt kommentaren.. =)

Anonym sa...

Godt at du he dæ kjekt! Fytti, 40 grade i skyggen! Må ha våre gaanske varmt. Du må ha en fortsatt fine tur og ferie!

Nå æ dæ bare 4 dage te så reise æg ao te Tyskland:Kanskje dompe me borti kvarandre:p(heller tvilsomt)

snakkes!

Kongeblogg du he foresten!Du skrive wilt bra!

Silje og Dan sa...

takker og bukker=) naa ä äg i münchen, kose mäg viiiilt möje, aa folkaa äg ä mä ä heilt supre, saa äg vil egentle ikkje heim ijenn.. =) du maa kosa däg masse i tyskland, saa treffes me jedna, kem vett=)