mandag, februar 13

Hva skal en si?

Det er en rar situasjon - når noen rundt en mister noen de er glade i.
Plutselig blir alt så meningsløst.
Alle ordene blir så tomme, uten betydning liksom.
Uansett hva en sier, kan en ikke gjøre noe med det som har hendt.
En kan ikke hente den avdøde opp fra graven igjen.

Hva skal en si?

Jeg er lei meg, går det bra med deg?
Disse ordene blir nesten uten betydning.
Det er ingenting en kan gjøre for å få personen glad igjen.
Selv hvor mye en ønsker, kan en bare se på.
Sitte å synes synd på personen, og prøve å uttrykke dette.

Hva med en klem?

Ikke alle liker å klemme.
Kanskje gjorde de det en gang, men nå lenger.
Jeg er skikkelig dårlig til å takle sånt.
Sorgen kommer krypende, men det er så lite jeg kan gjøre.
Jeg har lyst å gråte med, men jeg våger ikke.

Hvorfor skulle jeg gråte?

Tårene hadde kommet - tro meg.
Men hva hadde det hjulpet?
Den stakkaren som sitter der, tynget i sin sorg,
den har vel nok med seg selv.
Det hjelper ikke for den at enda flere gråter.

Nei, sorg er en rar ting.

Jeg finner ikke ut av det.
Egentlig tror jeg ikke jeg noen gang kommer til å takle dette.
Det er nok ingen modningssak det der.
En må nok bare gråte.
Gråte, og be.


Det er når en gråter at håpet får bedre plass i hjertet.


Beklager, om jeg bare kunne gjort noe for deg, hva som helst!
Det er så vondt å se din sorg!
Jeg vet jeg har sagt det sikkert tusen ganger, men jeg er her for deg.
Beklager igjen.


Glad i deg!

6 kommentarer:

Silje og Dan sa...

dæ æ gudd.. an va helste te fleire, håpte å få svar frå dæg å den andre ao..=) va gudd du tog dæ te dæg..

off, æg suns dæ æ så drid når sånt sjer, måtte bare få ud kæ æg føle.. men vett dæ kan varta masite nå æg sør koss dæ går å om å om ijenn seie at æg æ hær viss du trenge mæg.. men æg bare må få sagt dæ liksom..

suns kje tekstane mine æ så bra æg, men viss di kan bety noge for andre, så æ æg kjempefornødde=)

kjempeglae i dæg vennen!
KLEM=)

Anonym sa...

Syns du e kjempeflinke eg Silje..=)

sånne ting e ikkje lett å takkla, hverken for den det gjelde, elle dei rundt denne personen....vett koss du har d..=)

Super gla i deg loddå mi..=)

Klemmen frå meg..(Pingu)

Silje og Dan sa...

så sjønne du æ;)
snakkes seinare i dag=)
gått at du fatte kæ dæ går i.. æ så drid nå sånt sjer.. en vett liksom kje kæ en ska jær, å uansitt kæ en seie så varte dæ liksom feil..
si æg ikkje æ heilt den klemmepersonen så æg ei gong va, så æ dæ kje allti liga lett å bare je en klem helle.. å så du sjøl sa, så æ dæ kje allti dæ jelpe mæ en klem helle.. men æg vett liksom kje koss æg ska udtrykka mæg.. kæ kan æg sei liksom? nå du allerede he brukt setningen "æg æ hær viss du trenge mæg", kæ kan du då sei? du kan liksom kje bare sei at alt kjæme te å varta bra ijenn.. for dæ kjæme allti te å merkast at en he musta nogen en æ veldig glae i.. tenk å aldri få treffa personen ijenn! æg suns ennå dæ æ tongt å tenka på han æg musta nå æg va 6 år.. dæ æ seriøst snart 12 år siå dæ! off, nei, æg takle kje sånne ting æg.. gått dæ ikkje æ sånt så sjer kvær dag..

glae i dæg vennen=)

klem loddå di=)
(andra loddå æ altså HEILT ude av bilde..;)

snakkes=)

Anonym sa...

Ja, du skriver godt, Silje.

Jeg aner ikke hva som har skjedd, men tenkte jeg kunne skrive en liten kommentar likevel. For en ting vet jeg: en kommentar, et smil eller en "Jeg er her hvis du trenger meg" kan bety uendelig mye selv de gangene det føles som og kan se ut som det er uten betydning.

Anonym sa...

Kjempe gla i deg Silje!!

Loddå di..=)

Silje og Dan sa...

takker te dåkke begge=)

Silje