mandag, mai 28

Det jeg savner med å være liten...

Alle savner vi vel noe fra da vi var små. Her er noe av det jeg savner.

- at når jeg fikk en klem, ble jeg alltid løftet opp og svingt rundt! (jippi!!!!)
- at det bare fantes to former for humør: glad og sur
- at julaften gav masse kriblinger i magen
- at jeg alltid hadde tid til å gjøre det jeg ville, uten å måtte tenke på lekser, jobb o.l.
- at jeg slapp å tenke på gutter
- at alle syntes jeg var så søt (du vet, som små er jo alle så søte;)
- at jeg kunne gjøre mye rart, og unnskylde meg med at jeg var liten (som f.eks. bli klippet av bestekameraten min, til mors fortvilelse, eller å male nabohuset med sørpe)
- at jeg kunne gi hvem som helst en klem, med den enkle forklaringen at jeg var glad i dem (prøv det i en alder av 19 år...)

dette er bare noen av tingene jeg kommer på i farten. neste innlegg får bli om hva jeg ikke savner!

-Hva savner du fra dine tidlige år?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg savner at pappa kunne svaret på alt jeg lurte på mellom himmel og jord.

At det plutselig står godsaker på bordet på lørdagskvelden.

kunne klatre i nesten alle trær, og syntes det er gøy.

Kul post.

Anonym sa...

Du kan gjer alt du gjorde som liten. Det er bare til å slutte å bry seg om hva andre folk mener om deg=).

Der er nøkkelen til barndommen Silje. Barndommen er kunn slutt når du seie an e slutt=).

Og eg seie at min barndomm e ikkje slutt ennå=D.
Klem fra Pingu (Som ska ut og klatra i trær;))

Anonym sa...

æ du 19 alt??!?! dæ æ ikkje muligt!!!

Silje og Dan sa...

Alette: takk ska du ha=) æg ao savne at far konne svare på alt, å jaffal dæ mæ snobe på lordagen, men nå vett æg jo kor di lagre alt, så nå æ dæ lordag heila vegå=)

Ingrid: dæ æ jo kje så jillt nå lengar, når du varte eldre.. elle.. jo, men på en aen måde..

anonym: hahaha... ;p