torsdag, januar 26

På shopping med gutta...

I går var jeg og "the gang" på shopping. Jeg og venninna mi har alltid storkost oss på shopping, og denne gangen var ikke noe unntak. Men annerledes, det var den. Gutter er nemlig noen helt andre skapninger enn vi jenter. Dette var noe vi raskt merket oss, og som gjorde hele shoppingturen betydelig mye morsommere.

Gutter er noen rare dyr. Som regel er de veldig lette å lese, men likevel kan de finne på så mye rart at en vet liksom ikke helt hvor en har dem. Jeg og venninnen min hadde selvfølgelig hørt alt dette om at gutter ikke liker shopping, og at de som regel går inn, kjøper det de har sett seg ut i reklamen dagen før og drar hjem. Til alle shoppingglade jenter kan jeg nå melde at dette ikke stemmer. Det stemte hvertfall ikke med de to vi hadde med oss.

Jeg har alltid trodd at gutter brukte minst mulig tid på å velge ut klær. Igjen må jeg innrømme at jeg tok skammelig feil. På den tiden en gutt velger ut en bukse, kunne en jente valgt ut tre! Jenter går som regel inn i prøverommet, prøver plagget, studerer og eventuelt kritiserer det utvalgte plagget og bestemmer seg der og da om hun skal velge eller vrake. En gutt derimot, kan gjerne prøve samme plagget tre- fire ganger uten å klare å bestemme seg om det er vinnerplagget.

Er det mulig, tenker kanskje du? Jeg må nok bare nikke på hodet, og sende guttene et beundrende blikk. Tålmodighet har de nå hvertfall. Jeg har aldri før sittet så lenge i en butikk- sofa og kommentert samme plagget. Men jeg må si, når de først velger ut en bukse eller genser, så velger de hvertfall den som ser best ut! Ganske gøy egentlig, å se hvordan gutter fungerer på shopping.

Men ærlig talt, gutter, når dere ser en bukse dere synes er fin, og dere trenger en bukse, hvorfor går dere ikke inn og prøver med en gang? Som regel må dere gå forbi butikken flere ganger, og helst på to forskjellige shoppingturer, før dere vurderer å prøve. Da må dere selvfølgelig regne med at kanskje akkurat den buksa er utsolgt, eller fjernet på en annen måte. Det handler om spontanitet og et godt øye for passende klær.

Selv hvor mange finurligheter jeg kan trekke frem om gutter og shopping, må jeg si, jeg hadde gjort det igjen. Skal dere på shopping en dag, så er jeg med, for noe så morsomt har jeg ikke vært borti på lenge. "Ser jeg dum ut i denne?" "Skal den være så stram på armene?" "Jeg liker ikke de lommene!" Dere er bedre underholdning enn tv'en (siden den er så mye til underholdning..).

En annen ting er jo det å se gutter eksperimentere med klesstiler. Dette er et absolutt tips til de fleste gutter; eksperimenter med hvilke typer klær dere passer. Kanskje trodde du at dress var det du passet best, men det kan godt hende du faktisk passe hawaii- skjorte bedre. Hvordan skal du finne ut av det uten å prøve deg frem? Dra gjerne med en jente eller to som kan si hva de mener. Og husk, at selv om jentene ler, så er det ikke dermed sagt at de ler av deg. I visse guttebutikker ligger det nemlig forskjellige typer magasiner, som kan være uhyre morsomme å lese i.

Så kom igjen, gutter! Våg dere litt frempå, dra med dere en jente eller to på shopping, eller varier date-typen litt og dra jenta med ut på shopping. Hvem kan vel si nei til en søt gutt som prøver og eventuelt feiler med stil- eksperimentering?

Hopp uti det!

Jeg ønsker dere alle lykke til, og melder meg frivillig til å være med på shopping!

(Til de av gutta som føler seg trufne eller såret av dette innlegget: bloggen er skrevet med en viss bruk av ironi og humor, ikke ta til dere så mye...)

3 kommentarer:

Anonym sa...

hehe.. bra skrevet!
Må teste ut det der en gang, kanskje jeg kan være med på neste bytur? :D

Klemmer!

Silje og Dan sa...

klart du kan;) du æ velkommen te å værmæ kæ ti så helst=) så sant dæ passe inn i timeplanen din då=)
store klemma te dæg=)

glae i dæg vennen=)

klem your twin

Anonym sa...

hei. må innrømma eg ikkje gadd å læsa alt, mn de fira fyste avsnittå va bra. grævla kult koss gutta shoppe, eg he ao litt erfaring der. sjøl om grove konklusjona trekkes om gutta å jente fins d jo untak. d e vanskele å sei om den du va me e untaket elle om heile konklusjonen e feil:) forsett me undersøkelsen, gutta bør gå mer ut på shopping;)

klem frå Anne Mette

ps. eg ao he sånn her blogger greia men eg vett ikkje url elle noge...