lørdag, oktober 23

barnslig, jeg?

mange ganger hører jeg folk kommentere "se på han, så barnslig han er", eller "se sånn hun oppfører seg, skulle ikke tro hun var 16". når jeg hører slike kommentarer tenker jeg, ja, kanskje han er barnslig, og kanskje en ikke skulle tro hun var 16, men hva gjør vel det? kan ikke folk få lov til å være den de er? skal de bare stenge det egentlige "de" inni seg, og oppføre seg slik som "alle andre"? blir ikke det litt kjedelig hvis alle skulle oppføre seg likt fordi de var redde for å skille seg ut?

jeg for min del har funnet ut det at jeg kan ikke gå og stenge det egentlige "meg" inni meg. det går bare ikke. de gangene jeg føler for å hoppe av glede, ja, så gjør jeg det. hvis jeg har lyst til å gi bestevenninna mi en god klem fordi jeg er glad i henne, så gjør jeg det! skal jeg ikke få lov til å være meg fordi noen synes det jeg gjør er rart? skal jeg gå rundt som om jeg hadde på meg en ansiktsmaske bare fordi noen personer synes at det jeg gjør er rart? skal jeg leve et liv der jeg ikke får lov til å vise mine følelser, til å si hva jeg mener om ting?

Svaret er NEI!

jeg kan ikke gå rundt blant folk og oppføre meg som en person jeg ikke er! jeg har så mye inne i meg som jeg bare må få ut, det går ikke an å holde dette igjen! Gud har gitt meg så mye glede og så mye kjærlighet at jeg bare er nødt til å vise dette til andre. om jeg aldri så mye ville være "normal", så kan jeg ikke la være å vise på noen måte hvor høyt Gud elsker meg! Han har tilgitt meg så ufattelig mange ganger, at jeg bare må få lov til å være glad! jeg vet ikke noen annen måte å vise det på enn å bare være meg selv og få lov til å drite meg ut for ham. derfor fant jeg ut at jeg ville ha funky chicken som underholdning på fredagskvellen, ungdomsopplegget på lye. for de som ikke vet hva funky chicken er: dra til lyngdal på tenkorøvelse og finn det ut, eller bare kom til lye på fredagskvellen en gang, så skal jeg sørge for at det blir en del av programmet.

uansett.. det var mange som kommenterte underholdningen min på fredag. mange lå nesten på bakken fordi de syntes det var så morsomt, mens noen så ikke helt poenget i å "drite seg ut sånn".. jeg for min del synes det var helt superekstremtfantastisk gudd! jeg synes faktisk det er moro å bare gjøre som jeg vil uten å bry meg om hva andre tenker om det. det er den eneste måten å være virkelig fri på, og jeg trives med det!

det er min store oppfordring til alle: vær deg selv, våg å gjøre som du selv føler for, for Gud ser hva du gjør, og han koser seg når han ser at du våger å bare være deg selv og "drite i" de rundt deg!

forresten, alle sammen! LUKA/S har blitt utrolig mye bedre, det bare må oppleves! jeg vil oppfordre alle som ikke har gitt LUKA/S en sjanse, eller en skikkelig sjanse, å gjøre det, for jeg tror ikke du vil angre!

let the blessings rain upon you, å hvis du lurer på noe, ta kontakt!
I'll be there in a hurry!

"And may God bless you all"
("og må Gud blåse i dere alle")
--> direkte oversatt og fornorsket=)

21 kommentarer:

Anonym sa...

YES! Yes yes yes! :D Der sa du det! Fortsett med å være deg selv, du er helt fantastisk akkurat slik du er! :)
Klem Elisabeth

Silje og Dan sa...

ja, jeg klarer nok ikke la være...=)
men det er godt at noen synes det er positivt hvertfall... siden jeg vet at det er folk der ute som synes min personlighet er irriterende osv...
men jeg kan jo ikke la være å være meg!

håper du også fortsetter å være deg selv, for DU er en superekstremtfantastisk kulguddfantastisk person!

"æg æ glae i dæg for at du æ akkorat den du æ æg!"
kosåklem frå mæg=)

Anonym sa...

Kjempe bra Silje! Jeg er helt enig...klassen min er den barnsligste klassen på
hele skolen. Men det er vi som har best miljø og alle er trygge på hverandre. Vi
har det kjempe morsomt! Er vi barnslige, jaja, hva så?
Kjempe bra av deg...
Klem
Ingeborg

Ine sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Ine sa...

By the way, something wrong happened to my previous comment, so all the links are glued together... Hope you can still read them

Ine sa...

Okay, I am really sorry for filling up all your comment space with messy and confusing comments...
Anyway, what I wanted to say is that I think it's great to see other bloggers that I know in here, and that I would totally dig you if you could check out some of my sites, and tell me what you think:
My webste, My blog, My live-journal and My gallery

Anonym sa...

Hei, hei Silje!
Så søt blog! Rosa og greie.. Skikkelig girlpower!! lol
Kanskje eg ska skaffa meg sånn blog-ting..?
Eg har aldri sett problemet med å vera barnslig..Eg e i allefall ikkje voksen enno, så då må da no vera lov.. he, he.. Dei som ikkje er barnslige har virkelig gåt glipp av nåke!

Ser deg ein vakker dag!
Fra Cecilie c",)

Silje og Dan sa...

hey Ine! thank you for dropping by my blog! I don't care that you fill up my comment space, actually, I enjoy it, for me it means more to read!=) I haven't got the time to check out all you sites yet, but i have made a link to one of them at least! please drop by my website over and over again, I really enjoy reading your comments! (And even more answering them..)
I guess I'll see you around?

*Silje*

Patrick sa...

Nå siterer jeg mange her tror jeg kanskje ... hmm tenke...

"du er helt fantastisk akkurat slik du er! :)" dette stemmer :)

"Kanskje eg ska skaffa meg sånn blog-ting..?"
det burde du cecilie og alle andre også:)


"Men det er vi som har best miljø og alle er trygge på hverandre. Vi
har det kjempe morsomt! Er vi barnslige, jaja, hva så?"

okay min klasse er ca 29 personer jeg er livredd for å stå foran alle sammen og snakke fordi jeg ikke kjenner alle like godt. men vi er en vanvittig barnslig klasse. så sånnsett så er jeg ganske trygg på å fremfør ett skuespill for dem men å si noe foran hele klasse det går ikke . da er det plutselig baksnakking om at han dreit seg å ho var kjempenærvøs. offer er det slik??


dette ble jo nesten noe jeg heller kunne ha skrevet på min side :)

Silje og Dan sa...

hei Patrick!
koselikt at du stakk innom...=P
nå hadde æg egentle tenkt å pinga dæg på msn, men så va du kje der..=(
jaja..
uansett... gått at du suns at dæ stemde mæ dæ Elisabeth sa!=) nogen må vel jær dæ ao..=)

å æg æ heilt enige i dæ mæ at Cecilie bør skaffa sæg en blog! Men du bør varta litt meir aktive på din då..=)

du he en merkelige klasse trur æg.. i min klasse kjende adle kværandre itte to dae.. å me æ dødsgoe venna adle i hob. dæ æ sånn at ingen æ redde for å ta "bumblebee" elle "exercises", am I right, Ine? (In English: in our class we can do "Bumblebee" og "Exercises" if we want to, right, Ine?)
du får bare hiva dæg udpå Patrick, så trur æg nok at folk varte trygge på enaen itte kvart, elle så varte di jaffal trygge på dæg..:P du får sei ifrå, så sga æg kåma å løysa opp i stemningå...=) æg kan visst dæ mæ å drida mæg ud, elle kæ?

jaja, du får jaffal kosa dæg masse, så ser me vel snart?

forresten, du kan jo bare kopiera kommentaren din å legga an som blog sjå dæg, elle koss enn du jære dæ...=)

me snakkes!
kozåklemz
*Silje*

Ine sa...

*lol* Yeah, that's right! We're all a bunch of bumblebee lovers, aren't we?
Anyway, thanks :) I enjoy reading your blog ^^ And I'll add a link to your blog asap. Sorry about writing in English, I hope it doesn't make me sound snob-ish, or something like that, but I try to write as much English as possible. Need to prepare for next year ;)
Keep up the great work!

Silje og Dan sa...

Hey to both of you!
First a comment for you, Ine:

I guess we're all a bunch of bumblebee lovers...or something like that...=)
anyway... thanks for adding my link to your webside! now I feel pretty special!
I don't think you shouold try to write Norwegian, I mean, English is your language, don't try to go change that!
I hope you come back to my school after you have finished High School!

I hope you keep visiting my blog, that would be great!

Lots of hugs from
*Silje*



sånn... så dæg, Sirén!
såå kosele at du stakk innom bloggen min, å kommenterte te å mæ!
æg vett kæ æg må jær, ja... he te å mæ lakt te en link mæ siå di, så går nok fint å kommentera då..;)
æ gått du sette pris på bloggen min(2,50,- elle meir?:P)
men me kjæme nok te å snakkast meir framijønå viss me sga starta åpp dæ ser på sundagane, å du fortsatt vil joina, så..?=)

Kjempeglae i dæg, vennen!
Kosåklems
*Silje*

Anonym sa...

Hei Silje!

eg suns du er parfekte akuratt sånn så du er. du må aldri forandra på noge....for det blir ikke kult.
eg er så glae for at eg får vær enn av dine venna for det er kjmpe kjekt.

det du gjorde på fredagskvelden va bare døds kult. og alle dei så seie at du va barslige kan bare gå å legga seg, for dei har ikke greia på det.

stå på!!!
Nina
=D

Ine sa...

Hey again!
Awww! That is SO sweet :) Thank you! And yeah, I'll continue to write in English :) And of course I'll come back! I mean, what would I do if I didn't have Loonie-hill? :P But I'm leaving after I'm finished at the Conservatory in Stavanger though. But that's many years into the future...
Anyway, I will keep reading your blog, and I hope you'll keep reading mine :D
See ya at school tomorrow!

*huggles*
~Ine

Silje og Dan sa...

sga me se, æ lenge si æg he svart nå... Nina fusste...:

hei Nina! kosele at du stakk innom, å takk for kommentaren... æ gått du suns æg æ perfekt, dæ suns nemlikt ikkje æg! men men..=) gått du trives som min venn, æg æ kjempeglae for at me to æ venna æg ao, så..=) så jillt at du suns dæ va kult mæ chicken-tingen min! æ bare å takka lyngdal tenkor for dæ! du må stå på du ao, æg vett du ao kan finna på garp, så..=)

klemma
*Silje*

Så Sirén...=)
dæ æg jore på fredagskvellen va ganske enkelt å drida masse ud mæg sjøl, åsså å udfordra andre te å våga å drida sæg ud...=) dæ går ud på å jær bevegelsa så illustrere ei funky chicken, biestikk, surfebrett, sumobrydar, luka/s-venn, åsså funky britney..=) æ dødsløye, sga ta an ei gong du æ der, så får du ao værmæ!=)

klemma frå mæg=)

så æ dæ Ine ijenn..=)

Hey! I actually got really depressed when I read you last comment.. are you sure you're going to leave after you're finished at the Conservatory in Stavanger? I don't want you to move away! you're the only one that makes me do exactly what I want. when I do something others think is weird, you're the one doing it with me! anyway, I know I can never change your mind, so... will you promise me to come visit me as often as you can? you're a really good friend!

lots of hugs right back to you=)
*Silje*

Ine sa...

Awww! You make me feel special! Thanks :)
And yes, I will come and visit as often as possible! And then you can come visit me, my husband, and our two blonde and blue eyed children :P (just kidding. not about the part where you come visit me, but about the perfect children...)(sorry, it's late, I write a lot of parantheses when it's late)
And by the way, I LOVE doing weird things! Weird things are us, right? ;)
Hope to see you at the bazar tomorrow! (?)
~tons of huggles~

Ine sa...

and, I forgot: You're a really good friend too :D I'll be stopping buy the jewelery-stand to get my guitar pick made, and to buy that silver-guitar asap!

Anonym sa...

nå kjæme æg te slutt tebage te dæg mæ enn kommentar te bloggen din, skjøl om æg ikje vett heilt kæ æg ska sei. Spennane å lesa litt om koss du tenkte...
Kæ æ egentle sånn blogg-greia for noge?? Trur ikje æg hadde haurt om dæ før du spure om æg ville sjå di...

He du tenkt på kor møje du æ villige å ofra for å vær dæg sjøl? Æ dæ allti verd dæ? '
Håbe du fekk den alpha-boka... bare gje beskje viss dæ æ noge æg kan hjelpa mæ

mvh Tore

Anonym sa...

Ohjeh Silje! You got it!!Dødsbra av dæg å skriva dæ!Dæ æ egentle en vensentle
ting dæ der!Alle æ skapt så di æ å du kan isje bare fårandra på dæ sånn uden
vidare bare får andre isje æ sånn så du æ!You go girl!!GUD he skapt alle fålk å
GUD skabe isje søppel!!!!!!Bare en tanke dette..Kgid vennen!!

Anonym sa...

You are simply the best! :)
hilsen spurven ;) Sal.118.24

Silje og Dan sa...

sånn! nå he æg svart... dæ va forferdele dæ så sjidde=( he tenkt ganske møje på J.A.M. tenk så vondt an må ha hatt dæ=( får håba an he dæ gått nå...
Rest in Peace, J.A.M.!

*Silje*