onsdag, januar 16

New Orleans - here we come!

Turen nærmer seg med stormskritt, og jeg begynner endelig å kjenne små sommerfugler i magen. Vi har visst om turen lenge, men det har liksom vært så langt frem i tid. I tillegg har det hendt så mye den siste måneden at jeg ikke har hatt mulighet til å la tankene drømme seg bort i koropptredener, husbygging og den for meg helt nye kulturen. Nå når jeg prater om det, merker jeg at forventningene bygger seg opp - jeg gleder meg virkelig!

Aller mest tror jeg faktisk jeg gleder meg til - tro det eller ei - husbyggingen. Læreren vår har lovet oss at vi skal få være med å bygge opp et av husene som falt med flommen. Det kommer til å bli en enorm opplevelse å få lov til å bety noe for flomofrene. Kulturen deres gleder jeg meg også veldig til å få lære mer om. Syver, vår kordirigent og hovedlærer, har fortalt en hel rekke historier om rare episoder han har hatt på de andre turene han har vært på.

I morgen er det meldt 16 grader og sol, men temperaturene kan variere mellom 6 og 25 grader, så våre ti dager der nede kan bli veldig interessante. Vi skal synge omtrent hver eneste dag, så vidt jeg har forstått, men utenom det, er det de færreste som vet hva som egentlig kommer til å skje. Ikke en gang læreren vår har kontrollen på det - men han vet av erfaring at når vi kommer ned dit, har alle kontaktene hans lagt store planer for oss. De av oss som desperat trenger å ha kontroll på alt som skjer til enhver tid, kommer til å få en ekstra stor utfordring denne turen, men vi andre kommer trolig til å stortrives.

Jeg har nå pakket omtrent ferdig, men kofferten er ikke mer en halvfull. I tillegg har jeg en mistanke om at den ikke kommer til å inneholde særlig mye mer på hjemturen. Likevel skal jeg nok huske å få med meg noen suvenirer, så mye jeg i alle fall har noe jeg kan se på når jeg minnes turen. Nå tror jeg imidlertid jeg må bli ferdig med pakkingen, og muligens sove litt. Vi drar tross alt når natten er som svartest!

God tur til meg og alle andre som har tenkt å reise noensteds i nærmeste fremtid!

-Silje-

Ingen kommentarer: