onsdag, juni 1

Dance with My Father

Back when I was a child,
before life removed all the innocence
My father would lift me high
and dance with my mother and me and then
Spin me around 'til I fell asleep
Then up the stairs he would carry me
And I knew for sure I was loved

If I could get
another chance,
another walk,
another dance with him
I'd play a song that would never, ever end
How I'd love, love, love
To dance with my father again

When I and my mother would disagree
To get my way, I would run from her to him
He'd make me laugh just to comfort me
Then finally make me do just what my mama said
Later that night when I was asleep
He left a dollar under my sheet
Never dreamed that he would be gone from me

If I could steal
one final glance,
one final step,
one final dance with him
I'd play a song that would never, ever end
'Cause I'd love, love, love
To dance with my father again

Sometimes I'd listen outside her door
And I'd hear how my mother cried for him
I pray for her even more than me
I pray for her even more than me

I know I'm praying for much too much
But could you send back the only man she loved
I know you don't do it usually
But dear Lord she's dying
To dance with my father again

Every night I fall asleep
and this is all I ever dream

(Luther van Dross)

7 kommentarer:

ina sa...

åå, eg huske denne sangen va mæ i Boston Public, fytti så eg grein! d va såå trist=)

Ellers, gudd du he blogg;)

Marit sa...

Hei silje!:) hadde bare lyst å kommentera sjå deg. så kjekt når eg oppdage andre så eg kjenne så blogge:) kjekt å lesa bloggen din!! eg lage en link t deg, viss d æ greit...?? kos går d mæ deg forresten? ferie elle?? ha d godt så lenge!

Silje og Dan sa...

WOW!!! Bare ett ord, WOW!!
Hadde vært utrolig interessant å prate med deg en gang!
(kaffebaren på Bryne, Torsdag kl. 18.00? ;) neida, men poenget er det samme..) Vil bare takke deg for innlegget(kommentaren, alt etter som). Det er utrolig inspirerende å få slike kommentarer på bloggen, det gir en pågangsmot!

Måtte jo nesten besøke din blogg også, siden du hadde klart å forville deg inn på min;) Utrolig morsomt og interessant å lese dine innlegg, du tenker mye, og setter ting i perspektiv for andre som ikke orker all tenkinga.. jeg må si, jeg er allerede blitt en fan av deg! =)

Men si meg, jeg tror jeg kjenner deg igjen, fra saron? kan det stemme. hvis det stemmer kan det KANSKJE hende at du husker meg også. Med en kommentar som "ÅH, du æ hu så synge så VILT fint!".. =)

God bless you, og lykke til videre! =)

-Silje-

Silje og Dan sa...

forresten, tusen takk for kommentaren, Marit! utrule jillt at du stakk innom=) går grett mæ mæg, sjøl om dæ æ up's and down's i mitt liv ao..=)æ heilt konge at du lage link te mæg! kansje fleire kommentere ao då! =)æg æ fan av kommentara..=)

God bless you!

-Silje-

Marit sa...

Ja du kan nok jaffal rekna mæ å hørra mer frå meg då;) å du så fekk 36 kommentera på den andre bloggen kan jo ikkje akkurat klaga..hehe.. vilt kult å lesa den opplevelsen din!! vise bare at Gud æ mæ både i de store og de små situasjonane i livå våre! godt å tenka på!!

therese sa...

lalala.....fannt bloggen din:) visste ikke du hadde d, mn du røpte deg....got ya! hehe...du er kul! og bare pass deg jeg kommer faktisk til å lese denne bloggen!!!
klem<3

Anonym sa...

takk for at du hadde denne sangen!!!! har leida å lett å leida ennå merr itte denne teksten!!!! takke så mye!!!
Elske dn sangen!
Så eg grein nårr dn va på Boston Public.